Promotievideo
Het verhaal wordt versterkt met het gebruik van cinematografische filmbeelden en goede muziek. Hiermee spelen we in op het gevoel en de emotie van je kijkers.
2. BEKIJK JE BEDRIJF VANUIT JE KLANT. Het lijkt misschien vreemd, maar een bedrijfsfilm draait eigenlijk niet om je bedrijf. Het gaat uiteindelijk om je klanten.
3. GEBRUIK STORYTELLING VOOR MEER BELEVING. De term ‘storytelling’ zegt het eigenlijk al: vertel een verhaal. Met een goed verhaal creëer je beleving en geef je de boodschap betekenis.
4. ACTIVEER DE KLANT IN DE EERSTE 20 SECONDEN. De eerste 20 seconden van een bedrijfsvideo zijn cruciaal. Dan bepalen klanten namelijk of ze het de moeite waard vinden om verder te kijken.
5. HOUD JE BOODSCHAP SIMPEL. Tijd is schaars, zeker online. Een korte bedrijfsfilm laten maken is daarom essentieel. Hoe langer, hoe lastiger het is om de aandacht vast te houden tot het einde. Een goede lengte is 1 tot 2 minuten.
6. VERTEL JE VERHAAL IN ACTIEVE VORM. De manier hoe je het verhaal vertelt, is minstens zo belangrijk als het verhaal zelf. Vertel altijd in actieve vorm en vermijdt zo veel mogelijk de leidende vorm.
7. DURF TE CLAIMEN DAT JE GOED BENT. Je moet overtuigd zijn van jezelf en durven claimen dat je ergens de beste in bent. Nuanceer niet, want dat haalt de kracht uit de boodschap.
8. ZORG DAT JE TIJDLOOS BLIJFT Een goede bedrijfsvideo gebruik je jaren. Op die manier kan je de kosten voor een bedrijfsfilm over meerdere jaren terug verdienen. Zorg daarom dat je de boodschap tijdloos maakt en vermijdt informatie die verjaren, zoals het 50-jarig bestaan.
9. BESEF DAT DE BEDRIJFSFILM NIET OP ZICHZELF STAAT. Een bedrijfsvideo staat niet op zichzelf; het is onderdeel van je complete marketing. Zorg daarom dat het goed aansluit op je overige uitingen, zoals website en brochures.